Akustikmiljö

Akustikmiljö jobbar med att skapa vackra rum där akustik och estetik går hand i hand. I detta projekt har vi arbetat tätt tillsammans och tagit fram ny kommunikationsplattform, kundtidning, webbplats, events, produktblad.

Webbplats & internet

Spiro har tagit fram design och koncept samt utvecklat sajten i Drupal. Genom det redaktionella upplägget med informerande artiklar på sajten skapas stor organisk trafik via sökmotorer. I webbuppdraget ingår fortlöpande arbete med nyhetsbrev, sociala medier och sökmotoroptimering.

Form/Identitet

EcoSund är Akustikmiljös unika ljudabsorberande kärnmaterial, gjord av återvunnen PET och växtfibrer. Spiro har skapat materialets logotyp.
ecosund_logo

Redaktionellt

Spiro producerar kundtidningen Akustik som kommer ut cirka två gånger per år. Tidningen hjälper Akustikmiljö att behålla sin kunskapsposition. Vidare är tidningen är en inspirations- och kunskapskälla för landets arkitekter och inredare.

Print & reklam

Spiro har även gjort ett lyft av Akustikmiljös övriga print i form av produktblad, PR, annonser, mässmaterial, bildspel, med mera. På bilden: Produktblad och monteringsanvisningar.
akustikmiljo_print

www.akustikmiljo.se