Akustikmiljö

Akustikmiljö jobbar med att skapa vackra rum där akustik och estetik går hand i hand. I detta projekt har vi arbetat tätt tillsammans och tagit fram ny kommunikationsplattform, kundtidning, webbplats, events, produktblad.

Webbplats & internet

Spiro har tagit fram design och koncept samt utvecklat sajten i Drupal. Genom det redaktionella upplägget med informerande artiklar på sajten skapas stor organisk trafik via sökmotorer. I webbuppdraget ingår fortlöpande arbete med nyhetsbrev, sociala medier och sökmotoroptimering.

Form/Identitet

EcoSund är Akustikmiljös unika ljudabsorberande kärnmaterial, gjord av återvunnen PET och växtfibrer. Spiro har skapat materialets logotyp.

Redaktionellt

Spiro producerar kundtidningen Akustik som kommer ut cirka två gånger per år. Tidningen hjälper Akustikmiljö att behålla sin kunskapsposition. Vidare är tidningen är en inspirations- och kunskapskälla för landets arkitekter och inredare.

Print & reklam

Spiro har även gjort ett lyft av Akustikmiljös övriga print i form av produktblad, PR, annonser, mässmaterial, bildspel, med mera. På bilden: Produktblad och monteringsanvisningar.