Arvid Nilsson

Att höja värdet på skruv

Arvid Nilsson är en av Skandinaviens ledande leverantörer av fästelement – skruvar, bultar, muttrar med mera till allt i från vindkraftverk och oljeplattformar till altaner. de säger att de i över 100 år hållit ihop den moderna världen – fyndigt säger vi.

Spiro jobbar ju med helt andra typer av fästelement – sådan som får budskap att fastna och sätter skruv på effekten. Vårt samarbete för Arvid Nilsson har inneburit allt från en genomlysning av den digitala närvaron till ny webb och UX för e-handeln, kampanjkoncept och retail marketing. Allt med målet att höja värdet på en skruv.

Arvid Nilsson

Arvid Nilsson är ett nordiskt företag som distribuerar högkvalitativa produkter inom infästning för industri- och byggsektorn.

  • Omsättning 200 Mkr
  • Grundat 1918
  • Huvudkontor Kungälv

Vad vi gjorde

Design, Wireframing, UX, html/css, WordPress, integration, Språkstöd

Webb

Tydligt koncept

Arvid Nilsson hade ett stort behov av en ny webbplats som skulle vara tydligare inriktat på att visa upp deras sortiment av fästelement för industri och bygg. När Spiro fick uppdraget inleddes ett arbete med att ta fram ett tydligt koncept och därefter wireframes förankrade i ett mål och syfte. det övergripande designarbetet innefattade att utifrån Arvid Nilssons basfärger och logotyp ta fram en typografi, bildmanér samt en skala av komplement- och accentfärger.

Webbplatsen implementerades i WordPress på tre språk där översättningsbyrån arbetade direkt i verktygets språkhantering med översättningar och materialpåfyllnad, vilket sparade tid och resurser.

Koncept

Webbkoncept med förankring i mål och syfte

Form

Typografi, bildmanér, färger, webbdesign

Teknik

WordPress x 3 språk

Funktioner

Sökbar ÅF-karta med koppling mot CRM (Lime), beräkningsguider för trallskruv och ankarmassa

Vill du veta mer om hur man bygger en site som konverterar riktigt bra?

Linda Brynå
Projektledning
[email protected]
0733-58 72 06